مدیریت زمان در انتشار محتوا

خانه وبلاگ دیجیتال مارکتینگ مدیریت زمان در انتشار محتوا
محتوای خوب چیزی است که مشتری را جذب و هدایت می‌کند و آنها را از تاکتیک‌های فروش تهاجهمی و قدیمی مرسوم، نمی‌ترساند. افراد به دنبال محتواهایی مفید، جذاب و کاربردی هستند و خوشبختانه اکثر بازاریاب‌ها و کسب‌وکارها از این موضوع آگاهند. در واقع محتوا یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال پیام و جذب مشتری بدون استفاده از تبلیغات آزاردهنده است. اما جدای از اهمیت محتوای مناسب، یک مشکل ساده وجود دارد. چه زمانی محتوای خود را منتشر کنیم که تاثیر و بازدید بیشتری داشته باشد؟! در این مطلب ما تصمیم داریم در مورد مدیریت زمان در انتشار محتوا نکاتی را بیان کنیم.

اهمیت مدیریت زمان در انتشار محتوا

اگر در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا می‌کنید حتما می‌دانید یک چالش اساسی جلب توجه کردن و جذب مخاطب به پست‌ها است. همانطور که الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی از ترتیب زمانی معکوس گذشته دور می‌شود و به سمت محتواهای مرتبط می‌رود، بازاریاب‌های شبکه اجتماعی هم باید به طور مداوم تاکتیک‌های خود را در ایجاد محتوای باکیفیت و بدست آوردن بیشترین بازخورد، اصلاح کنند. اینکه در هر پلتفرم شبکه‌های اجتماعی چه زمانی پست بگذاریم قدم مهمی برای پیشرفت است. اهمیت مدیریت زمان در انتشار محتوا

منظور از مدیریت زمان در انتشار محتوا یا زمان‌بندی اجتماعی چیست؟

زمان‌بندی اجتماعی به زمان‌هایی اشاره دارد که شما برای ارسال محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها انتخاب می‌کنید. زمان‌هایی که روی پست‌های شما تاثیر خواهد داشت روزهای هفته و منطقه‌ی زمانی مخاطبان شماست. این زمان‌بندی یا مدیریت زمان در انتشار محتوا برای بدست آوردن بازدید بیشتر، اشتراک‌گذاری، کامنت و لایک بیشتر بسیار اهمیت دارد. علاوه بر تهیه‌ی محتوایی با کیفیت لازم است دقت کنید مخاطبان شما در چه ساعاتی بیشتر محتوای شما را خواهند دید تا در آن مشارکت کنند.

مدیریت زمان در انتشار محتوا در اینستاگرام

برای بدست آوردن دنبال‌کننده در اینستاگرام باید محتوای مناسبی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما جذاب باشد. اما مساله این است که اگر محتوا را در زمان مناسب پست نکنید خیلی از دنبال‌کنندگان شما آن را نخواهند دید. بنابراین چطور می‌توانید زمان مناسب ارسال مطالب را برای مخاطبانتان تعیین کنید؟ بهترین راه برای یافتن یک زمان ایده‌آل بررسی زمان‌بندی پست‌ها است. باید بررسی کنید کدام پست بیشترین مخاطب را به خود جذب کرده است. با این وجود، طبق تحقیقات انجام شده، بهترین زمان برای انتشار محتوا در اینستاگرام دوشنبه تا چهارشنبه بین ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر است. استفاده از اینستاگرام قبل از ساعت 6 صبح و بعد از 9 شب تا حد زیادی کاهش می‌یابد. مدیریت زمان در انتشار محتوا در اینستاگرام

برنامه‌های زمان‌بندی ارسال پست در اینستاگرام

حتما می‌دانید برند شما نیاز به حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی دارد و اگر قصد دارید یازدهی کار خود را بیشتر کنید باید درک کاملی از بازار خود داشته باشید و یک استراتژی بازاریابی موثر در رسانه‌های اجتماعی بسازید. اپلیکیشن‌هایی برای زمان‌بندی ارسال پست در اینستاگرام وجود دارند که به شما امکان تنظیم و زمان‌بندی پست‌ها به صورت خودکار می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها با ارسال راحت پست‌ها و زمان‌بندی انتشار آنها تا حد زیادی در وقت شما صرفه جویی می‌کنند. در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Later

با استفاده از این برنامه می‌توانید به صورت رایگان حداکثر 30 پست در ماه را از طریق وب یا برنامه‌ی موبایل زمان‌بندی کنید. نکته‌ی مهم در مورد این برنامه این است که به شما امکان می‌دهد تعداد زیادی تصویر را بارگذاری و ذخیره کنید. بعلاوه امکان جستجوی مطالب و پست آن از طریق برنامه وجود دارد و همچنین می‌توانید پست‌های فیس‌بوک، پینترست و توییتر خود را نیز زمان‌بندی کنید.

اپلیکیشن بافر Buffer

بافر ابزاری برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی است که امکان برنامه‌ریزی و زمان‌بندی راحت پست‌ها را فراهم می‌کند. این برنامه با تجزیه و تحلیل داده‌های موجود به شما کمک می‌کند تا پست‌های شما در زمان‌بندی‌های کلیدی منتشر شود و از همه مهم‌تر امکان ترکیب آن با توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و غیره نیز وجود دارد. نسخه‌ی رایگان این برنامه امکان ارسال 10 پست برای هر پروفایل را می‌دهد و به مدت محدود 7 تا 14 روز در دسترس است.

برنامه‌ی SEMrush

این برنامه مبتنی بر وب است و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد. از ویژگی‌های SEMrush می‌توان به برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ارسال پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و تجزیه و تحلیل عملکرد آن اشاره کرد. مدیریت زمان در انتشار پست‌های بلاگ

مدیریت زمان در انتشار پست‌های بلاگ

در خصوص انتشار پست‌های بلاگ و بهترین زمان برای آن، نظرات و ایده‌های مختلفی وجود دارد. خیلی از افراد تمایل دارند پست‌های بلاگ را در زمان صبح مطالعه کنند. به این ترتیب برای بدست آوردن بیشترین ترافیک و بازدید در بلاگ بهتر است مطالب خود را صبح روز شنبه منتشر کنید که خیلی از افراد می‌خواهند بعد از یک آخر هفته توجه خود را به چیزی دیگر معطوف کنند و هفته‌ی کاری خود را آغاز کنند. با این حال افراد با یکدیگر متفاوت هستند و شاید این مساله برای همه صادق نباشد. هرکسی می‌تواند عادت‌های منحصربفرد خود در دیدن و مطالعه‌ی مطالب یک بلاگ داشته باشد. به همین خاطر بهتر است توجه زیادی به عادت‌های مخاطبان خود داشته باشید. تصمیمات شما برای پست‌های بلاگ باید مبتنی بر نیازها و تمایلات مخاطبان باشد. اگر در مورد تمایلات و نیازهای آنها اطلاعاتی ندارید باید این موضوع را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال، می‌توانید یک ماه هر روز در یک ساعت مشخص مطالب خود را در بلاگ منتشر کنید و بررسی کنید چند نفر پست شما را مشاهده می‌کنند و در آن مشارکت می‌کنند. در بلاگی دیگر همین کار را برای بعدازظهر انجام دهید. به هر حال، زمان انتشار مطالب تاثیر عمیقی بر بلاگ شما خواهد داشت.

جوانب مثبت و منفی انتشار مطالب در ساعات اوج

هرکسی به دنبال بهترین زمان برای انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی و بلاگ است. شبکه‌های اجتماعی و بلاگ ابزارهای خوبی برای تبدیل بازدیدکننده‌ها به مشتری است. اگر شما هم سعی دارید مطالب خود را در ساعات بسیار شلوغ انتشار مطالب، منتشر کنید باید از جوانب منفی و مثبت آن نیز آگاه باشید.

جوانب مثبت

مشارکت بهتر

اگر مطالب خود را زمانی منتشر کنید که بیشترین بازدید را دارد، مشارکت در آن بیشتر و بهتر خواهد بود.

بازدیدهای بیشتر

وقتی اکثر مخاطبان شما آنلاین هستند افزایش پیدا کردن میزان بازدید از پست‌های شما کاملا طبیعی است. بازدید بیشتر به معنای شانس بیشتر برای جذب مخاطبان و یا مشتری‌های احتمالی است.

جوانب منفی

رقابت در سطحی وسیع‌تر

زمان‌های اوج مثل ترافیک در خیابان‌هاست. همه در یک زمان خاص در تلاش برای رفتن به سمت خانه هستند. اگر تصمیم دارید در ساعات شلوغ مطالب خود را منتشر کنید باید به خاطر داشته باشید که برای جلب توجه مخاطب باید بجنگید. افراد زیادی همزمان با شما پست‌های خود را منتشر می‌کنند و رقابت بر سر محتوا و کیفیت آن خواهد بود.

قطعی نبودن زمان‌بندی‌ها

اطلاعاتی که در مورد زمان مناسب برای انتشار مطالب وجود دارد شاید خیلی دقیق و قطعی نباشد. شما باید همیشه استراتژی‌های خود را داشته باشید و با توجه به شناختی که از مخاطبان خود دارید زمان‌بندی‌های لازم را انجام دهید. بازاریابی محتوا

نکته‌ی پایانی

بازاریابان محتوا یقینا می‌دانند که برای مخاطبان خود باید محتوایی با کیفیت و متناسب با نیاز آنها بنویسند. بعلاوه آنها بهترین کانال‌های موجود برای انتشار محتوای خود ( اینستاگرام، سایت، شبکه‌های اجتماعی و غیره) را می‌شناسند. اما نکته‌ای که خیلی اوقات به آن توجه نمی‌شود زمان مناسب برای پست کردن محتوا است. با دانش کافی از اینکه مخاطب شما چه زمانی بیشترین استفاده از شبکه‌های اجتماعی را دارد می‌توانید تاثیر محتوای خود را چندین برابر کنید. مدیریت زمان در انتشار محتوا می‌تواند راز موفقیت کسب‌وکار شما باشد. در انتها به شما پیشنهاد می‌کنیم برای خواندن مطالب بیشتر به وب‌سایت حوزه هنری دیجیتال مراجعه کنید.

برچسب ها:
دسته بندی ها: دیجیتال مارکتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *